dimarts, 18 de febrer del 2020

ITINERARI DE GIRONELLA

Hem sortit de l'escola, i hem recorregut un tros de l'Avinguda Catalunya. Hem travessat la carretera i hem agafat el carrer Balmes, vorejant el Local del Blat fins arribar al Pont Vell sobre el riu Llobregat.
Travessem pel Pont Vell que és el pont que uneix la part baixa i la part alta de Gironella (més vella). Arribem fins l'ajuntament pel carrer del Pont Vell i trenquem pel Passatge de l'Almorratxa on hi ha uns murals que representen la dansa de l'Almorratxa, el pubill i la pubilla i un mural dels gegants de Gironella. Continuem fins a la plaça de la Vila on hi ha l'Església Nova i la Vella. Continuem pel camí de la muralla i baixem per l'escales fins a l'antiga fàbrica tèxtil de Cal Metre. Encara es conserven la Torre de l'Amo, les naus de la fàbrica i també el canal. Continuem caminant per sota la bauma fins a trobar les restes de la muralla junt amb l'ascensor que connecta aquesta part amb la de dalt. Una mica més endavant trobem al terra unes plaques en memòria de les persones mortes a la segona guerra mundial. Pugem una rampa i trenquem a l'esquerra baixant per unes escales que ens porten fins la palanqueta. Allà esmorzem.

Després, seguim pel camí (a l'esquerra) que envolta el centre cívic i que és conegut com "la ruta de les colònies" en direcció a l'institut Pere Fontdevila. És un camí que voreja el riu i que te bones vistes del riu i del bosc de ribera. El camí va a parar a una esplanada on hi ha el camp de futbol i les piscines municipals. Al final hi ha una  baixada que segueix per la vora del Llobregat fins el pont que travessa el riu.
Creuem el pont de Cal Bassacs, girem a l'esquerra i passem pel Polígon industrial de Cal Ginyola. Creuem la carretera i passem pel camí del costat de l'Hotel Oreneta i al cap de deu minuts arribem a St. Marc. Es tracta d'una ermita d'estil romànic del segle X dC. Te una sola nau amb uns grafits que simbolitzen un castell i que són de data incerta. La roca situada al la part del darrere fa d'absis. A la part superior si aprecien restes d'altres construccions medievals.

Després de dinar continuem pel camí de terra que passa per sobre de l'autovia en direcció a cal Bassacs.  Vorejem el parc infantil de Cal Bassacs
Baixem per les escales que hi ha al capdavall del carrer i travessem l'avinguda Catalunya. Caminem una estona fins arribar a l'Ermita de Sant Antoni i després d'una tirada llarga i ben recta arribem a l'escola Pública de Gironella.

Aquest itinerari el vam triar per donar a conèixer el nostre poble i el seu entorn. Primer el vam preparar a l'escola i després el vam fer a peu. Vam realitzar un treball en equip. Cada grup va fer quatre tasques: descriure l'itinerari, fer fotos dels llocs, fer vídeos i guiar el grup amb l'ajuda d'un GPS. En total vam fer més de 6 quilòmetres. Vam sortir a les 9:30, vam esmorzar les 10:30h a la palanqueta, vam dinar a Sant Marc i després de jugar una estona vam tornar cap a l'escola. És una ruta fàcil de fer i la pot fer tothom.